آقا محمدباقرآقا محمدباقر، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 23 روز سن داره
مهنا خانوممهنا خانوم، تا این لحظه: 8 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره

طرِه ي مشك ساي تو(علامه كوچولو و خواهرش)

دوم خردادی دیگر

1393/3/2 11:12
نویسنده : ارام
622 بازدید
اشتراک گذاری

سلام پسرك شيرين زبانم

در روزهاي مانده به سه سالگي باشي يا چون من در دقايق مانده به سي سال هيچ فرقي به حالم ندارد

من هنوز كودكم....هنوز غرق در روياهاي به فرجام نرسيده..

.هنوز هم بي قرار اينده و بزرگ شدن ...

.تشنه روشناییهای ترسیم نشده....مبهوت تجربه....

وامدار سر پاشدن بعد از زمین خورندهای ناشیانه ام...

.مشتاق نوازش پدر پس از گریه های بی حاصل از تمنا و نیاز...

.عاشق آغوش همیشه مهربان مادر....

من هنوز کودکم بی قرار آینده......

تفاوت من و تو از جنس رياضي و حساب نيست كه سه را از سي كم كني و بگويي فاصله من و مادرم بيست و هفت سال است !!!

نه!فاصله من و تو در صفر بين 3 و 30 مخفي شده

تمام تفاوت من و تو در صفری خلاصه شده كه به تنهايي فاقد اعتبار و ارزش است و اين يعني پسركم من هنوز در همان سه سال مانده ام

سه باشی یا سی اصل بر بودن است و من بعد سی سال هنوز نیستم انچه که می بایست میبودم

بودن با نبودن...ماندن یا رفتن....زندگی یا مرگ!بین همه شان بیعتیست که من و تو و هیچ کس را یارای گریز از آن نیست

 فردا بامدادان مهر فروزنده که از پس کوههای خاور طلوع کند ثانیه ها بر جولان ده ساله شان از دهه سوم این عمر خط تمامی خواهند کشید و این بانوی سی ساله بر دهگان سوم زندگی اش و چهارمین دهه از ثانیه های بودنش تبسم خواهد نمود

پسرکم سیصد هم که باشی زندگی بی روشنای وجود پدر و  بدون هرم نفسهای مهربانانه مادر هیچ است....

و من اینک در اوان سی و یکمین سال زندگیم بی وجود پدر هیچم....

.....................................

دوم خرداد این مادر حقیر سی ساله میشود....

 

......................................

محمدباقر این روزها انقدر شیرین زبان شده که توصیفش خارج از وسع این قلم است..

.اخرین شعری که حفظ کرده ، طوطی وار تکرار میکند و حسد خفته مرا برمی انگیزد:

(فکر میکنم بعضی کلمات را از خودش میگوید و اصل چیز دیگریست اما او اینگونه میخواند)

تق و تق و تق به در زد

بابا از بیرون آمد

رفتم درو باز کردم

شادی رو آغاز کردم

تا بابایی رو دیدم

فوری اونو بوسیدم

بابا برام نان آورد

با زحمت جان اورد

 

 

پنجشنبه 1 خرداد 93 ساعت 19:40 شب

 

نظرات (58)

مامان رها
1 خرداد 93 22:04
خيلى قشنگ نوشتى مامانى با احساس قربون شيرين زبونى محمد باقر جونم بشم راستى ما شما رو لينك كرديم اگه دوست داشتين پيشنهاد دوستى منو قبول كنين و لينكمون كنيد
ارام
پاسخ
ممنونم خانوم...شرمنده محبتتونم
تولدانه
2 خرداد 93 0:03
تولدت مبارک
ارام
پاسخ
مهتاب
2 خرداد 93 0:12
ا پس یه جورایی دوست گل ما دوم خردادی تشریف دارنعزیز دلم تولدت مبارک فدات بشم تو رو خدا اینقدر غصه نخور دلم اتیش میگیره ایشالا خدا مادر عزیزتو برات نگه داره دوست دارم ارام جونم
ارام
پاسخ
اره بابا!همه اتیش های دوم خرداد زیر سر من بود
الهه مامان سلما
2 خرداد 93 0:20
هرروز برات رویایی باشد دردست نه دوردست عشقی باشد دردل نه درسر ودلیلی باشد برای زندگی نه روزمره گی تولدت مبارک با اجازه!!! لینکتون کردم.
ارام
پاسخ
سپاس عزیزم
مامان گلها
2 خرداد 93 7:16
عزیزم سی سالگیت مبارک. ان شاالله سالیان سال در کنار خانواده سالم و شاد زندگی کنید و شاهد بالندگی فرزند دلبندتان باشید ماشاالله به پسرک شیرین زبان
ارام
پاسخ
قربانت
مامان گلها
2 خرداد 93 7:18
پسر کوچولوی شما از چه روشی شعر حفظ میکنه، سی دی، کتاب ، یا خودتون براش میخونید و اون حفظش میشه
ارام
پاسخ
همه موارد باضافه تکرار نکرار تکرار
〰〰مامانِ چشمه بهشتى〰〰
2 خرداد 93 10:27
سلام آرام جونم تولدت مبارك عزيزم انشالله در كنار همسر و محمد باقر گل سلامت باشى و عمرى با بركت و سرشار از توفيقات عالى داشته باشى
ارام
پاسخ
سلام سادات عزیزم قربان مهربونیهات
آجی مهربـــــــــــان
2 خرداد 93 10:39
آرام جانم سلام تولدت مبارک الهی 1200 سال زنده باشی وپاینده باشی
ارام
پاسخ
سلام عزیزم قربااااااااااانت
roya
2 خرداد 93 10:51
خدا رحمت کند پدر بزرگوار را که این چنین دختری از جنس باقیات و صالحات دارد .. خوشبحالت که جنسی داری مرغوب خدا خوشبحالش که دختری دارد مرغوب خدا تولدت مبارک مال توست ..برای تو که خدایی هستی .. برای تو که انشاللهی هستی.. التماس دعا یاعلی
ارام
پاسخ
roya
2 خرداد 93 10:53
سلام عزیزم تسلیت میگم..انشالله بهشت برین جایش.. و مرگ نقطه آغازی است برای زندگی دوباره .. پدر متولد شد در آخرت.. زندگیش آرام ..کامش شیرین انشالله..
ارام
پاسخ
سلام.ممنونم
داداش محمدرضا
2 خرداد 93 12:06
وبلاگ بسار زیبایی داری به وبلاگ ما هم سر بزن
مامان ابوالفضل آقا
2 خرداد 93 13:58
سلام عزیزم تولت مبارک . کلی ذوق زدم دیدم تاریخ تولدامون نزدیک همه من متولد یک خردادم
ارام
پاسخ
سلام مادر نمونه....تولد شما هم مبارک...فندق کوچولوت هم مبارک
آیدا
2 خرداد 93 16:25
تولدت مبارک آرام مهربانم. سه سالگیت مبارک!! همانطور که گفتی این صفر ها فاقد هر گونه ارزش اند.
ارام
پاسخ
ممنون که تایید کردی
زری مامان مهدیار و صدرا
2 خرداد 93 17:07
امیدوارم سایه ی پر مهرت مستدام روی سر پاره ی تنت باشه تولدت هم مبارک باشه عزیزممممممممم بعضی بغضها، بعضی نبودنها با هیچ چیز دیگه ای جبران نمی شه ولی عزیزم زندگی جریان داره و همه ی ما ناچار به طی طریقیم امیدوارم که به شایسته ترین نحو مسیر زندگی رو طی کنی و عمر با عزت داشته باشی و شکوفا شدن گل زندگیت رو با لذت تماشا کنی.
ارام
پاسخ
ممنونم زری عزیزم
مامان امیرمحمد
2 خرداد 93 17:26
سلام بانو تولدتان، سی سالگیتان مبارک
ارام
پاسخ
سلااااام قربانت
بانوی احساس
2 خرداد 93 17:51
آرامـ ِ مهربانم با یک روز تاخیر ( شرمنده دیروز اصلا خونه نبودم) تولدت رو تبریک میگم/ بانو انشالله 120 سال سالم و شاداب کنار شوهر و فرزندت باشی راستی بانو شماره ام رسید بهت ؟
ارام
پاسخ
سلام عزیزم...ممنونم از لطفت آره رسید
امیر مهدی و عمی
2 خرداد 93 18:48
سلام بر مدیریت محترم تولدتونو تبریک میگم انشاله بهترین روزگارو پیش رو داشته باشید و روزگارتون طعم تلخی نداشته باشه. محمد باقر عزیز هم ببوس
ارام
پاسخ
سلام عزیزم قربون محبتت
امیر مهدی و عمی
2 خرداد 93 18:48
مدیر جان شما هر تصمیمی بگیرید قطعا درسته
ارام
پاسخ
مامان رها
2 خرداد 93 21:55
ارام جون 30 سالگيت مبارك باشه دوست گلم انشالله هميشه سايه ات بالا سر محمدباقر جون باشه خيلى خوش حالم كه دوست خوبى مثل تو دارم
ارام
پاسخ
مچکرم بانو قربانت
مامان فاطمه
3 خرداد 93 1:11
تولدت مبارك دوست مهربانم ، با اين همه فاصله ، اما روي ماهت را مي بوسم
ارام
پاسخ
ممنونننننننننم
مامان محمد مهدي (مرضيه)
3 خرداد 93 9:18
سلام آرام جان سي سالگيت مبارك، سلامت و پيروز باشي خدا پدر بزرگوارت را رحمت و مادر نازنينت را حفظ كنه. فداي محمد باقر شيرين زبون بشم، بيشتر ازش بنويس، دلم براش تنگ ميشه
ارام
پاسخ
سلام عزیزم ممنونم بابت همه مهربونیهات
مامان سهند و سپهر
3 خرداد 93 10:45
تولدت مبارک آرام با احساس من بانوی زیبا احسنت به این هنر و قلم شاعرانه و زیبای تو 16 روز پیش من هم چنین حسی داشتم خیلی لذت بردم از نوشته ات ایشالا همیشه سالم و شاد و خندون باشی و کودک درونت همیشه کودک بمونه
ارام
پاسخ
الااااااااااااااهی ممنونم خانومی
مامان سهند و سپهر
3 خرداد 93 10:49
فدای شعر خوندن این پسر شیرین زبون بشم ببووووووووووووووووسش از طرف من
ارام
پاسخ
خدا نکنه عزیزم حتما
بابا و مامان
3 خرداد 93 16:20
تولدت مبارک مامان
ارام
پاسخ
مامان السا
3 خرداد 93 16:23
سلام خدا برات نگهش داره تولدش مبارک ایشاله دامادش کنی
ارام
پاسخ
!!!!!!!!!
مامان ساجده
3 خرداد 93 16:46
دوست عزيزم تولدت مبارك
ارام
پاسخ
ممنونم
مامان جونی
3 خرداد 93 22:13
تولدت مبارک عزیزدلمایشالله تولد 130سالگیت گلم
ارام
پاسخ
قربونت برم
مامان امیرعلی
4 خرداد 93 11:39
سلام وای مبارک باشه ایشاالله تولد 60 و 90 سالگی را در کنار نوه ها جشن بگیرید
ارام
پاسخ
90!!!بعید میدونم
مامانِ عسل
4 خرداد 93 12:33
مبارك باشه ... سایه تون همیشه روی سر محمدباقر عزیز.... جشن 130 سالگی علامه را جشن بگیرین
ارام
پاسخ
فدای محبتت خانووم
مهاجر
4 خرداد 93 17:56
سلام تولدتون مبارک. یه ضرب المثل قدیمی هس که می گه: آدما دو دسته اند ،یا خردادی اند یا دوس دارن خردادی باشن من هم چهار خرداد هستم تولدمون مبارک.
ارام
پاسخ
سلام به به تولدتون مبارک......انشاء الله روزهای آینده براتون پر از رحمت و عنایت الهی باشه کشته این ضرب المثلهای من در آوردیتونم
مهاجر
4 خرداد 93 21:17
سلام.انشاالله برای شما هم همینطور باشه. من تاحالا حوزه تبریز نبودم که!اما الان قراره امتحانات رو به صورت مهمان اونجا باشم.آقامون هم مهمان شیروان بود که حالا باید این ترم همون تبریز یعنی حوزه خودش امتحان بده و من هم به خاطر ایشونه که می رم تبریز...سختیش بیشتر برا اینه که من مسیرای تبریز رو بلد نیستم و تا اونجا که می دونم خونه ی پدری همسرم تا حوزه ای که باید اونجا امتحان بدم خیلی راه داره و منم بین ترکها بی زبونم.خلاصه که التماس2آ آره حیاطمون خیلی قشنگه اما باید بذاریم و بریم شاید برگردیم و شاید نه. برقرار باشید ان شالله.
ارام
پاسخ
سلام متشکرم چه جالب!من فکر میکردم آقاتون قراره به خاطر شما ایثار کنند بیان تبریز انشاءالله به سلامتی بهترین اخیار رو براتون ارزومندیم...هرجا که هستین و خواهید بود سایه مستدام رحمت و عنایت خداوند متعال رو براتون خواهانم
مهاجر
4 خرداد 93 21:20
راستی اگر جسارت نباشه می خواستم بگم شما نمی خوایین یه علامه دیگه تحویل جامعه بدید؟ من که قراره دو جین بچه بیارم اونوخ دخترام روی دستم می مونندآ
ارام
پاسخ
سلام به شرطیکه فقط عنوان علامه را نداشته باشد دو جین را که قول نمیدهم اما یک چهارمش را خیلی دوست دارم..... دختر شما که مطمئنا روی دست نخواهد ماند اما ما از الان ندیده خواهانیم
مامان محمدمهدی
4 خرداد 93 22:28
و من در سی و سومین سال زندگیم بی وجود پدر هیچم. خدا پدر آسمانیتونو محشور با ارباب شهیدمون علیه السلام کنه
ارام
پاسخ
خداوند متعال همه رفتگان بخصوص پدر بزرگوار شما رو محشور با همه صالحین و دوستانش قرار دهد
مامان رها
5 خرداد 93 0:06
سلام  به کلبه رویایی خوش اومدید اینجا میتونید مطالب جالبی پیدا کنید و از اونا استفاده کنید !  خوش حال میشم ما رو لینک کنید  لطفا . خواهشا . حتما نظر بذارید و ما رو خوش حال کنید  همیشه به ما سر بزنید  و هر روز با مطالبی جالبتر از دیروز  مدیریت ( رها مامان آنیسا ) وب 2 ( آنیسا تک ستاره آسمانها ) آدرس وب 2 ( anisa69.Niniweblog.com) باتشکر از شما دوستان گرامی 
ارام
پاسخ
مامان امیرمحمد
5 خرداد 93 12:47
وقتی چترت خداست بگذار ابر سرنوشت هرچه میخواهد ببارد عیدتان مبارک،التماس دعا
ارام
پاسخ
مامان علیرضا (mahtab)
5 خرداد 93 16:08
چه زيبا و اشک درآور نوشته بودي خدا رحمت کنه پدر عزيزتو، دنيا تا بوده همين بوده عزيزم ايشالا خدا مادرتو برات حفظ کنه تولدت با تاخير مبارک ببخش دير تبريک گفتم چه حسن تصادفي، 3 و 30 من و پسري 28 سال فاصله داريم
ارام
پاسخ
ممنونم مهتاب عزیزم
همسفر اول هفته
5 خرداد 93 19:37
سلام.از خواندن مطالب زیبایتان حظ بردم.می دانستم که خوش قلمید ولی طعم قلم ادبیتان را نچشیده بودم،ادامه این راه فواید بسیار برای آینده دارد ،پس حتما ادامه دهید.خداوند شما،علامه تان،همسرتان،مادرتان و همه عزیزانتان را در پناه خود محافظت نماید و دعای خیر پدر بزرگوارتان همدم همیشه تان باد.یاحق
ارام
پاسخ
سلام استاد صبر پر صلابت شما و چهره همیشه شادو بشاش و مهربانتان به حقیقت برایم درس بزرگی بود و بودن یک روزه در کنار شما بزرگواران بهترین هدیه آغازین روز این دهه..... خداوند متعال شما و خانواده محترمتان را نیز محفوظ بدارد
فاطمه مامان گلها
6 خرداد 93 7:57
عید سعید مبعث، آغاز راه رستگارى و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت، مبارک باد
ارام
پاسخ
فاطمه (مامان محمدسجاد)
7 خرداد 93 18:54
به به . پس رسیدید به اونجایی که من هم کم کم و پاورچین پاورچین می رسم. حتما از احساس ورودتون برای ما هم بگین .شاید کمی از نگرانیهامون کاست. مارو توان مقابله با این رسم غم انگیز دنیا که نیست. خدا صبر بده به شما
ارام
پاسخ
راستش من هیچ تغییر شگرفی حس نکردم واقعا هنوز کودکم و هیچ وقت بزرگ نخواهم شد....
مامان سودابه
8 خرداد 93 0:26
تولدت مبارکککککککککککککککککککککک بازم معرفت گیس سفید هایی چو من که به یادتون هستم نه؟
ارام
پاسخ
قربان محبتت مامان سودابه عزیز
•ஐمامان گل بهشتـــــــــــی•ஐ
8 خرداد 93 11:17
سلام خداوند روح پدرتان را قرین رحمت کند زیبا مینویسید خوشحال میشوم لینکم کنیدپسر گلتون رو ببوسید
ارام
پاسخ
سلام سپاس بانو....چشم حتما....
مامان امیررضا
8 خرداد 93 13:43
سلام تولد ارام خانوم مبارک......ایشالله سایت سالهای سال روی سر پسری باشه..... خوش به حالت چقدر قشنگ و ادبی مینویسی من خیلی سعی میکنم ولی نمیتونم......
ارام
پاسخ
سلام خانومی مچکرم...نظر لطفتونه
مهتاب
8 خرداد 93 15:49
ا پس پیام تبریک من کوووووووووووووووو؟
ارام
پاسخ
به زودی تایید میشه
✍ مری
9 خرداد 93 20:16
تولـــــــــــــــــــــــــــدت مبارک عزیزممممممممم ایشالا عمری با برکت داشته باشی تا همیشه راستی درسته قسمت نظرات پست بالا فعال نی اما من اینجا میگم حلالت نمیکنم که حذفم کردی از تو لینکاتایشالا رفتی مکه حتما یه حلالیت بگیر
ارام
پاسخ
قربانت نگووووووووووووو
مهاجر
10 خرداد 93 13:29
سلام علیکم ماه شعبان برای شما هم مبارک باشه هنوز هم قراره با هم بریم.انشاالله فردا می ریم.اون دلتنگی که نوشتم برای جای دیگه ای بود راستی شما هم امشب با بچه ها عازم هستید؟انشاالله به سلامتی. هرکجا رفتید یاد ما هم باشید. از وقتی هم مسجدی آقامون توی تبریز شهید شده حال و هوای آقای ما هم عوض شده.دعا کنید آدم شیم خیلی سخته. راستی اگر خواستید از شهید بیضایی بیشتر بدونید بریدسایت برادرش.لینک کردم با نام(اسکالپل). التماس دعا
ارام
پاسخ
علیکم السلام خب خداروشکر...نگران شدم!من اصلا طاقت دوری ندارم! اگه خانوم بطلبند انشاءالله...چشم حتما خب وقتی ادم رفتنیه چقدر خوب که به بهترین شکل بره البته انشاءالله بعد صد سال یه کوچولو سر زدم جالب بود...سر فرصت حتما مجدد میرم
مامان سحر
10 خرداد 93 18:24
سالروز میلادت فرخنده باد عزیزم. انشاء اله همیشه شاد و خوش باشی در کنار خانواده ات. عمر طولانی مادر محترم و همسر محترمتون داشته باشند و خدا پدرتون رو رحمت کنه گلم
مهاجر
18 خرداد 93 16:50
سلام تازه الان جوابی که برا کامنتم گذاشتید رو خوندم.بابا سه تا بچه که آوردن نداره حد اقلش 4تاست کمتر از اون اصلن نامردیه! راستی سفر چطور بود؟ من امروز اولین امتحانم رو دادم.و مثل همیشه باید بگم که: من 20 می گیرم اگر بدند!!!
فریبا
19 خرداد 93 8:40
سلام.توفیق الهی نصیبتان شده تشریف بیارید.منتظرتونیم
مامان سمیه
20 خرداد 93 12:49
سلام عزیزم....خوبی ؟ نی نی خوشگلتون چطوره ؟ من شدیدا به نظر و کمک شما نیاز دارم.... می تونی بیایی خونه ی مجازی ما ؟ ممنونم و منتظرتون هستم.
بانوی احساس
20 خرداد 93 13:13
عزیزم ... خداصبرت بده آرام عزیزم
ارام
پاسخ
قربانت
مامان محمدمهدی
20 خرداد 93 16:46
خدا رحمت کنه پدر گرامیتونو آرام جان. این شعر قلب آدمو آتیش میزنه
ارام
پاسخ
امیر مهدی و عمی
21 خرداد 93 0:02
سلام پس نظرای من کــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــو؟
ارام
پاسخ
سلام سادات عزيز نظرات هست اما غير فعال شده
مامان امیرعلی
21 خرداد 93 9:57
آپم خاله
مامان مهلا
23 خرداد 93 1:38
خیلی بااحساس نوشتی باریکلا
مامان رها
29 خرداد 93 15:50
به ما رمز تعلق ميگيره ؟؟؟
گلاب
30 خرداد 93 0:12
من هم مثل مامان رها!!!
مامان امیررضا
30 خرداد 93 13:42
سلام ارام عزیز دوست داشتی رمز اخرین پستت رو بهم بده
مامان زهرا
30 خرداد 93 20:12
سلام عزیزم من رمزتون رو فراموش کردم لطف میکنی مجددا بدی ممنونم