آقا محمدباقرآقا محمدباقر، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 26 روز سن داره
مهنا خانوممهنا خانوم، تا این لحظه: 8 سال و 3 ماه و 9 روز سن داره

طرِه ي مشك ساي تو(علامه كوچولو و خواهرش)

چنانكه پرورشم می دهند می رویم

1392/12/15 9:12
نویسنده : ارام
1,930 بازدید
اشتراک گذاری

حضرت امام حسن عسکری (ع) فرمود :

« تمام پلیدیها در خانه ای نهاده شده و کلید آن دروغ است. » « جامع السعادات ، ج2/ص322 »

سلام

اتفاق اول:

آقاجون كتاب به دست در حال رفتن به دانشگاه

محمد باقر:كجا ميري؟

عمه جون سريع جواب ميدهد:آقاجون بره دستشويي زود مياد

سريع حرف را از دهنش ميگيرم:آقاجون ميره دانشگاه ..كلاس داره مامان

به عمه جون تذكر ميدهم كه به بچه راستش را بگويد

------------------------

اتفاق دوم:

 

با خواهر جانمان اماده شده ايم كه برويم خيابان البته به قصد معاينه ايشان و جنين نوپايش

محمد باقر از بر و رو و لباسمان متوجه جريان ميشود:

كجا ميرين؟

-ميريم بيرون

:منم ميام تو رو خدا

خواهرم رحم و عطوفتش فوران ميكند:ببريمش

:نه هوا سرده و توو شلوغي خيابونها بيشتر دست و پا گيره

آقاجون هم حرف مرا تاييد ميكند و ميگويد نبريدش

ميرود كه اشكهايش سرازير شود جلويش زانو ميزنم صورتش را ميبوسم و ميگويم :

-ماماني بيرون سرده...ميرم زود ميام شما پيش عمه جون و آقاجون بمون.فردا اگه افتاب بود با هم پارك ميريم1

شادان و خندان ميشود و وقتي ميگويم خداحافظ!كف دستش را روی لبهاي غنچه شده اش ميگذارد و بعد ارسال يه ماچ صدادار ميگويد خداحافظ

وارد كوچه كه ميشويم خواهرم با تعجب ميگويد اين پسرتو خيلي پاستوريزه است.چقدر راحت گفت خداحافظ

به او ميگويم از همين اول با خودت كار كن نگو كوچك است و نمي فهمد و متوجه نيست از همان کودکی با او رو راست باش با دروغ او را از سرت باز نكن

***خيلي سعي كرده ام كه حتي اگر نتيجه راست گفتنم گريه هاي صدادار و روو اعصابش باشد هيچ گاه دروغ نگويم

هر وقت پرسيده كجا ميري راستش رو گفته ام هر كجا كه مي خواهد باشد (عذرخواهم اما از دستشویی گرفته تا اداره و خريد و خيابان) حالا اين پسرك 29 ماهه دستش امده كه وقتي جايي نمي برمش يعني به صلاحش نيست

****بعضي وقتها برخيها را ميبينم كه كودكشان را مي پيچانند خيلي دلم ميگيرد:ميرم امپول بزنم...ميرم دستشویی اما بعد يه ساعت هم از بازگشتش خبري نيست و طرف ساعتيست كه اصلا خانه نيست....اگه گريه كني ميگم پيشي بياد...اگه غذا نخوري هاپو رو صدا ميكنم و....

عزيزانم اين نوع برخوردها بيشتر نتيجه عكس دارد و فقط مقطعي جواب مي دهد.بيشتر مراقب اين شكوفه هاي لطيف باشيم

************

1- تحت هر شرايطي روي قولم هستم...هرگاه اخر شب هوس خوراكي كرده كه در خانه نداشتيم به او قول فردا را داده ام و فردا اولين مقصدم بعد اداره اداي قولم بوده است

 اگر احتمال چند درصد دهم که نمیتوانم فردا برایش تهیه کنم اصلا قولش رو نمی دهم 

*********************

گاها با محمد باقر مينشينم و كتابخانه عمو پورنگ را ميبينم :

حديث بالا را كه مينوشتم ياد يه قسمت ازين برنامه افتادم...حاج اقا محمدي روز ميلاد امام حسن عسگري عليه السلام داشت در مورد مفهوم اين حديث توضيح مي داد و براي اينكه بيشتر براي بچه ها ملموس شود ماکت يك كليد بزرگ و یک خانه را به بچه ها نشان داد و گفت همه گناهان و كارهاي بد در اين خانه است و با این کلید باز می شود ! اسم اين كليد دروغ است

هنوز دو روز از به به و چه چه من در حين اجراي حاج اقاي محمدي نگذشته بود كه برنامه عمو پورنگ تبديل شد به تيتر اول مطالب سياسي!!!!!!!!!!و انتقادهايي كه به عوامل اين برنامه شد

چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟به خاطر استفاده از كليدخندهنیشخند

 

 چند نمونه ش:

اینجا 

اینجا

 

یا

اینجا من هیچ نظری ندارم قضاوت با شماگاوچران

 

جمعه 9 اسفند 92

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (57)

امیرمهدی و عمی
9 اسفند 92 0:12
سلام عزیزم کاملا حق با شماست پیروز باشید
ارام
پاسخ
سلام این پست من که ثبت موقته شما چطوری نظر گذاشتین؟؟؟؟؟؟؟
زهرا مامان ارتا
9 اسفند 92 22:44
واقعا حرفتون درسته ارتای ما که هنوز به حرف نیومده اما از خدای مهربون کمک میخوام تا درست تربیتش کنم و بهش دروغ نگم پست زیبایی بود لذت بردم ارام جون
ارام
پاسخ
قربانت....انشاءالله که موفق باشی
مامان سهند و سپهر
10 اسفند 92 7:58
دقیقا با رفتارهاتون موافقم عزیزم. عااااااااااالی هست و صحیح. من هم همین روش تربیتی رو در پیش گرفتم. آفرین به این پسر ناز و دوست داشتنی و فهمیده ببوسش
ارام
پاسخ
ممنونم عزیزم راستی گفتی طرف پسره؟!!!!!
مامانِ عسل
10 اسفند 92 11:22
در مورد برنامه عمو پورنگ اتفاقاً منم دیدم هنوز موندم که چی شده!!!!! آخه فقط شنیدم بهش انتقاد شده!!!!!!!!! در مورد بچه ها کاملاً موافقم منم تا جایی که شده سعی کردم راستش را بگم اما پرستار عسل هم از این دروغ ها تحویلش داده و الان عسل به من میگه رفتی اداره آمپول بزنی و من هر روز باید توضیح بدم آره میرم اداره اما امپول نزدم نمی دونم چرا از سرش نمیفته ببوس گل پسر نازت را که انقدر خوب باهاتون کنار میاد و حرف گوش کنه
ارام
پاسخ
واللا نمی دونم یه گروه بیکار نشستن پای تلویزیون تا از هر حرکتی یه سوژه دربیارن بدن به خورد مردم حتما به پرستارش تذکر بدین تا طفلی دو تربیتی نشه... شما هم اون نازگل دخترت رو محکم بفشار
مهتاب
10 اسفند 92 12:11
تکبیر.......... الله اکبر الله اکبر
ارام
پاسخ
مرگ بر امریکا
ایدا
10 اسفند 92 12:37
ثبت موقت نیست که ولی جالب بود. مثل همیشه پر از انرژی و مثل همیشه لذت بردیم از اخلاق علامه کوچولو و مامان با تدبیرش
ارام
پاسخ
الان که میدونم ثبت موقت نیست! قربون مهربونی و محبتت
امیرمهدی و عمی
10 اسفند 92 14:04
سلام اوا اوا من چی میدونم پستتون باز بود مدیریت جان ما هم تا دیدیم نظراتش بازه نظر گذاشتیم
ارام
پاسخ
سلام به جان خودم هنوز اینجوری ام من سر شب پست رو نوشتم و برای اینکه ببینم چه مدلی نمایش داده میشه بروز کردم و بعد چند دقیقه ثبت موقتش کردم تا سر فرصت ویرایش بشه صبح روزبعد وقتی نظر شما رو دیدم اصلا باورم نمی شد چند بار صفحه رو رفرش کردم دیدم نه پستم قابل رویت نیست...متحیرم شما چطوری خوندین
ساناز
10 اسفند 92 21:58
چه وب خوبي دارين چه جالب عموپورنگ رو نميدونستم ديدم روحاني ديگه نمياد پس اينه قضيه ممنون از حضورت
ارام
پاسخ
نظر لطفته خانوم حاج اقاي محمدي فقط مناسبتي ميان هر روز كه نيستند اعياد و شهادتها و وفات ميان توو برنامه
〰〰مامانِ چشمه بهشتى〰〰..
11 اسفند 92 2:10
همينطوره كه مى گى ... ولى گاهى بچه ها هيچ حرف منطقى رو قبول نمى كنن يعنى اصلا توى مغزشون نميره چون تا شش سالگى منطقشون كار نمى كنه . نمى دونم با اون موارد حتما برخورد كردى ..؟؟ واااااا ...... من جريان عموپورنگ رو نمى دونستم
ارام
پاسخ
نمي دونم!!من هنوز به طور جدي با اين مسئله مواجه نشدم و مواقعي كه ميخواد لج كنه به يه بهانه اي حواسشو پرت ميكنم
مامان محمدمهدی
11 اسفند 92 8:52
سلام واقعا هم بهترین کار همینه که با بچه صادق بود و براش توضیح داد شرایط موضوعو رو ، موضوعی که اطرافیان مخصوصا قدیمی تر هامون خیلیپایبندش نیستن و به همون روش قدیمی ترجیح میدن سر بچه گول بمالونن
ارام
پاسخ
سلام اره چون خودم نتيجه عكسش رو توو بچه هاي دور و بر ديدم اصلا دوست ندارم خودم دوباره تجربه كنم
مامان سهند و سپهر
11 اسفند 92 9:10
خصوصی
ارام
پاسخ
خب ادم حرصش ميگيره ميبينه احتمال داره همه چي سركاري باشه
مری
11 اسفند 92 10:44
بــــــــــــــــــــــــــلی بــــــــــــــــــــــــــــلی بــــــــــــــــــــــــــــــــلی من الانم که بهداد شیرخواره اما هرکار میخام انجام بدم میبینم نگاهش دنبالمه براش توضیح میدم! حس میکنم میفهمه بچم یه همچین مامان فهمیده ای هستم من راسی اول مطلبتو که خودنم خواستم بگم آرامم سیاسی شد رفت
ارام
پاسخ
هورا مری جان هم تایید کرد پس چی !من از همون اول می دونستم شما فهمیده ای من اخبار سیاسی رو خیلی دنبال میکنم اما از هر جور تحلیل سیاسی و از هر جور انتقادی(انتقادهای بیجا) خوشم نمیاد
〰〰مامانِ چشمه بهشتى〰〰..
11 اسفند 92 10:50
قالب ايران نقشم رو دوست دارم فقط وقتى از اين شكلكا ميذارم كنارش نمياد ميره سره خط ! قالب هم كه پيدا نميشه ! ديشب اينو گذاشتم
ارام
پاسخ
چرا؟؟؟قالب ایران نقش من که مشکلی نداشت بهشون تلگراف بزن بگو اصلاح کنند
مامی امیرحسین
11 اسفند 92 17:54
چه جالب! من که از طرفدارای پرو پا قرص برنامه عمو پورنگم! کلا" 2-3 بار بیشتر ندیدم ولی هر دفعه کلی شاد شدم!
ارام
پاسخ
اره جالبه...با همه بخش هاش موافق نیستم اما در کل برنامه شاد و خوبیه
〰〰مامانِ چشمه بهشتى〰〰..
11 اسفند 92 20:52
من سرى هاى اول عمو پورنگ رو دوست داشتم خيلى بهتر از اين بود تسنيم هم خيلى دوست داشت ولى الان خيلى بد شده خوشم نمياد تسنيم رو هم نمى ذارم ببينه اِ... راست مى گى ؟ يه دفعه نمى دونم چى مى خواستم پيام دادم جوابمو ندادن
ارام
پاسخ
منم از بعضي قسمتهاش اصلا خوشم نمياد مخصوصا اين دختره كه خواهر سلطانهني ناي ناي كه ميگه دوست دارم تلويزيون خاموش كنم اما نميشه زورم به محمد باقر نميرسه اما جديدا ساعت پخش كتابخانه پورنگ كانال رو عوض ميكنم تا نبينه من جديدا تلگراف نزدم ولي قبلا خوب جواب ميدادن
mahtab
11 اسفند 92 22:55
سلام صد در صد موافقم و خودم هم همین نظر رو دارم و در همین جهت تلاش میکنم سلام احسنت بر شما...زيارتها قبول رسيدن بخير
مطلع عشق
12 اسفند 92 10:31
سلام مامان علامه کوچولو.... خوبید؟؟؟؟..... انشاءالله که ایام به کامتون باشه.... اومدم بنویسم که ماشاءالله به گل پسرتون، عکسش توی تقویم، دلم برده
ارام
پاسخ
سلام عزيزم خوبين؟حيلي كم پيدايين...كجايين؟ نظر لطفته بانو...ايشاءالله دلبريهاي نازدونه خودت به زودي زود
مامان امیرمحمد
12 اسفند 92 10:35
با این روش تربیتی کاملا موافقمآفرین به این مامان باتدبیر
ارام
پاسخ
سپاس بانو
فاطمه (مامان محمدسجاد)
12 اسفند 92 12:24
احسنت. من هم روی این مطلب خیلی تاکید دارم و به بقیه هم تا جایی که بشه یا تذکر میدم یا حرفشوت رو تصحیح میکنم. ولی فکر کنم ناچارا وقتی بچه وارد جامعه شد باید آمادگی برخورد با هر دروغی رو درش بوجود آورد تا محکوم به ساده و زودباور بودن نشه. و آموزش اینکه هر راستی را هم نباید گفت. در ضمن منتظر فیلتر شدن وبلاگتون باشید. مگه نمی دونید باید به جای اون کلمه باید از واژه بووووق استفاده کنید؟ حتی توی نی نی وبلاگ
ارام
پاسخ
فيلتر؟؟؟ هنوز كه مسدود نشده...اين يعني اينكه ني ني وبلاگ هم موافقه
مامان پارساجونی
12 اسفند 92 12:48
قربون این پسر فهمیده و مامانش منم دقیقا همین روش تربیتی رو برای پارسا در پیش گرفتم میتونم به جرات بگم تا حالا هیچ وقت بهش دروغ نگفتم و اونم در همه موارد باهام همکاری داشته و داره راستی تقویم جدیدتونم خیلی خوشجله مبارک باشه عزیزم محمد باقرجونم خیلی آقا شده ماشالله عکسشم فکر کنم همون عکسای جدیدشه که بردینش عکاسی مبارکه خیلی خوشگل و ناز و البته آقا افتاده تو عکس
ارام
پاسخ
فاطمه جان شما كه ماشاءالله خودت استادي قربونت برم...اره از عكسهاي جديدشه
مرضيه (مامان محمدمهدي)
12 اسفند 92 15:10
سلام خانم من هم سعي مي كنم هميشه راستش رو بگم ، هر چند گاهي برام سنگين تموم شده و ول كن ماجرا نبوده ولي طفلي هر وقت ما نيستيم فكر مي كنه رفتيم اداره
ارام
پاسخ
سلام عزيزم انشاءالله هميشه موفق و مويد باشين
ننه علي
12 اسفند 92 21:27
اين سو تفاهمه خيلي باحال بود تا حالا نشنيده بودم... آفرين به ماماني راستگو محمد باقر
ارام
پاسخ
قربانت
امیر مهدی و عمی
13 اسفند 92 0:08
سلام مدیریت جان الان خوبید از شرایط در اومدید؟ ولی خلاصه ما اینیم دیگه در آن واحد شکار میکنیم مستدام باشید
ارام
پاسخ
سلام عزيزم اره بابااااااااا در اومدم مچكرم
مهتاب
13 اسفند 92 0:20
اخ الهی من فداش بشم ماشالا هزار ماشالا اقا شده عزیزدلم
ارام
پاسخ
خدا نكنه خانووووم ايشاءالله زنده باشين
عقیق
13 اسفند 92 17:40
منم موافقم،هرچند رو راست بودن با بچه ممکنه عواقبی مثل قشقرق به پا کردن و... داشته باشه،ولی به نتایج بلند مدتش می ارزه ولی بازم خدا خودش باید کمک کنه میگم ما که دختر نداریم دلمون رفت با این عکس خوشگلی که از پسر خوش تیپت گذاشتی،دیگه ببین چه کرده با دل دختر دارا دیگه الان ک ل ی د خیلی مهم شده خواهر،از این به بعد هنگام استفاده از این کلمه باید خیییییییلی مراعات کرد؛ ک ل ی د
ارام
پاسخ
شما خیلی لطف داری خانووم به قول دوستان باید نوشت بوووووووووووق
زهرا مامان ارتا
13 اسفند 92 21:33
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$_____________________________$$ $$_________$$$$$$$$$$__________$$ $$___________$$$$$$____________$$ $$___________$$$$$$____________$$ $$___________$$$$$$____________$$ $$___________$$$$$$____________$$ $$___________$$$$$$____________$$ $$___________$$$$$$____________$$ $$___________$$$$$$____________$$ $$___________$$$$$$____________$$ $$___________$$$$$$____________$$ $$_________$$$$$$$$$$__________$$ $$_____________________________$$ $$_____________________________$$ $$______$$$$$_______$$$$$______$$ $$____$$$$$$$$$___$$$$$$$$$____$$ $$___$$$$$$$$$$$_$$$$$$$$$$$___$$ $$___$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$___$$ $$____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$____$$ $$______$$$$$$$$$$$$$$$$$______$$ $$________$$$$$$$$$$$$$________$$ $$__________$$$$$$$$$__________$$ $$___________$$$$$$$___________$$ $$____________$$$$$____________$$ $$_____________$$$_____________$$ $$______________$______________$$ $$_____________________________$$ $$_____________________________$$ $$___$$$$$$$$$_____$$$$$$$$$___$$ $$_____$$$$$_________$$$$$_____$$ $$_____$$$$$_________$$$$$_____$$ $$_____$$$$$_________$$$$$_____$$ $$_____$$$$$_________$$$$$_____$$ $$_____$$$$$_________$$$$$_____$$ $$_____$$$$$_________$$$$$_____$$ $$_____$$$$$_________$$$$$_____$$ $$_____$$$$$$_______$$$$$$_____$$ $$______$$$$$$_____$$$$$$______$$ $$________$$$$$$$$$$$$$________$$ $$__________$$$$$$$$$__________$$ $$_____________________________$$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
ارام
پاسخ
مامانِ عسل
14 اسفند 92 9:56
چه دعایی کنمت بهتر از این: که کنار پسر فاطمه هنگام اذان، سحر جمعه ای از سال جدید در شبستان بقیع، قامتت قد بکشد وقت نماز، به نمازی که نثار حرم و گنبد برپاشده ی حضرت زهرا بکنی.
ارام
پاسخ
الااااااااااااهی امین
مرجان.
14 اسفند 92 11:02
آفرین آفرین توضیحات کوتاه و درست و قانع کننده سطح تفکر و استدلال بچه رو بالا میبره در پناه حق باشید.
ارام
پاسخ
قربانت
مامانی
14 اسفند 92 13:37
ارام
پاسخ
سمیرا
14 اسفند 92 20:10
بانو یه پا استادیا برای خودت إن شاءالله خدا کمکت کنه اتفاقی منم اون روز هم برنامه ی عمو پورنگ و دیدم خیلی جالب بود...چند روز بعدم بازم بر حسب اتفاق اخبارم دیدم البته باهمسری فقطکردیم... واقعا شما درست میگی,افراد سوء استفاده کن زیاده... التماس دعا...
ارام
پاسخ
مطمئنا داریم درس پس میدیم
زری مامان مهدیار و صدرا
14 اسفند 92 23:59
آفرین داره روش تربیتیتون آرام جونم منم شکر خدا همه ی تلاشم رو می کنم که به گل پسرم دروغ نگم
ارام
پاسخ
ممنونم
مامان سونیا
15 اسفند 92 8:12
کاملا حق با شماست شیوه تربیتیتون عالیه. اگر این حس از کودکی در بچه ها نهادینه بشه بزرگتر هم بشن نیازی به تغییر ندارند اما اگر بچه از روز اول اول با دروغ و کلک و شیره مالیدن سر دیگران بار بیاد بعدها ازبین بردن این عادتها خیلی براش سخت میشه و در پیش اولین کسانی هم که مواخذه میشه و مورد تهدید قرار میگریه همون پدر و مادری هستند که دروغ گفتن رو بهش یاد دادند پس چه بهتر از اول صداقت و یکرنگی رو به بچه ها یاد بدیم بعد از ازشون توقع بروز چنین رفتاری رو داشته باشیم . من هم همیشه نهایت سعیم بر اینکه به دختر هیچ دروغی نگم و رو راست باشم مگر در اندک مواقعی که اونهم سعی کردم اصلا بهش چیزی نگم نه اینکه دروغ بگم . و یا اینکه خیلی منطقی براش همه چی رو توضیح دادم . و معمولا هم قبول کرده . و گاهی هم که قبول نکرده . من مجبور شدم باهاش کنار بیام و حرفش رو گوش کنم.
ارام
پاسخ
آفرین برشما
فرشته
16 اسفند 92 17:03
سلام آرام خوبم دلم برات خیلی تنگ شده بووووووود مطالبت عالی بووووووووووووووود
ارام
پاسخ
سلام عزیزم کدومشو باور کنم عالی بودن رو یا نیشخند رو
بانوی احساس
16 اسفند 92 17:24
سلام آرام بانوی مهربون. خوبی؟ پسر گلـت خوبـه ؟ دلم برات تنگ شده عزیزم چقد خوب که این نکات مثبت رو یادآوردی میکنی به مادرا ایشالله همه بتونیم فرزندان پاک و صالحی تربیت کنیم .
ارام
پاسخ
سلام عزیزم زود باش دیگه چقدر کند پیش میرین
مامان گلها
16 اسفند 92 21:05
کربلا در کربلا می ماند اگر زينب نبود شيعه می پژمرد اگر زينب نبود ولادت ام المصائب حضرت زینب (س) رو تبریک میگم.
ارام
پاسخ
مچکرمبرشما هم مبارک
آشنا
16 اسفند 92 23:10
آره.منم اون قسمت رو دیدم. کلی خوب بود. البته در ذهن منم یک گریزی به کلید مذکور زده ش. منم نتونستم قضاوت کنم!!
ارام
پاسخ
ولی من اصلا یه ذره هم به کلید سیاسی فکر نکردم
مامان الینا
17 اسفند 92 11:37
چه جالب روش تربیتی هر دومون یکسانه !!!! در مورد عمو پورنگ هم به نظرم برنامه اش خیلی بداموزی داره اصلا دوست ندارم الینا نگا کنه
ارام
پاسخ
اگه بتونین برنامه های تلویزیون رو هدفمند انتخاب کنید که خیلی خوبه ولی من الان با توجه به شرایطم نمیتونم دقیق کنترل کنم و گاهی با افراد خانواده همراه میشم
مامان پريسا خانوم
17 اسفند 92 14:23
خصوصي
ارام
پاسخ
مرضيه (مامان محمد مهدي)
18 اسفند 92 9:08
خانم چشممون خشك شد از بس كه اومديم و پست تكراري ديديم يه حركتي! يه پست جديدي! يه عكسي! البته اينا خواهش بودا ، خداي نكرده فكر نكني...
ارام
پاسخ
شرمندتونم چه خواهش توام با عصبانيتي
مامان سهند و سپهر
18 اسفند 92 10:57
وای عزیزم چقدر ناز شده بخورمش من لباسش چقدر خوشگلههههههههههههههه خود عشقه ببوسش
ارام
پاسخ
قربون مهربوني و محبتت عزيزم زحمت خريد لباسشو مامان يكي از بچه هاي وبلاگي كشيد واقعا ازش ممنونم شما هم اون دو تا فسقلي خوشگلو محكم بچلون
مبین فرفری
18 اسفند 92 11:11
سلام عزیزم اول اینکه آفرین به این پسر فهمیده و آفرین به این مامان با تجربه. دوم اینکه تشکر از شما که منو به مامان محمد سپهر آشنا کردید که تونستم مبین ببرم به رادیو. بازم ممنونم . راستی صدای مبین شنبه 24اسفند ساعت 10 از رادیو ایران پخش میشه.
ارام
پاسخ
سلام خانومي قربونت برم من كه كاري نكردم...خوشحالم هر چند اندك هما توو خوشحالي مبين جان سهيم بودم...انشاءالله يادم بمونه حتما ميشنوم
مبین فرفری
18 اسفند 92 11:26
عزیزم10 صبح. خیلی دوست دارم پست جدید مبینو بزارم ولی نمیتونم عکس هارو ریسایز کنم.
ارام
پاسخ
ممنونم
مامان سيد محمد سپهر
19 اسفند 92 10:49
عزيزم منم از كوچكي به محمد سپهر دروغ نگفتم هر كسي هم مي خواسته بگه ..نذاشتم بگه..سخت هست اما بهتره....نمي دونم برنامه پوررنگ يه كم سياسي بود..به هر حال ما در رسانه كار مي كنيم ..الان يه كم سازمان با دولت بد شده ..چند تا مسئله ديگه هم پيش اومده كه نمي تونم بگم..بعد اين طوري پوررنگ را علم مي كنن...ومتاسفانه دوباره از بچه ها مايه مي ذارن....بعد مي يان به احساس ما مي خندن.....بذار ديگه نگم.....
ارام
پاسخ
شما كه خيلي ماهي خانوم اره منم تقزيبا يه چيزهايي ميدونم اما فقط به همين مقدار اكتفا كردم تا به عنوان خاطره برام بمونه
خواهر فرناز
19 اسفند 92 12:14
سلام دوستای گلم خوبین امروز اتفاقی با یه فروشگاه اینترنتی آشنا شدم البته قبلا هم آشنا بودم ولی امروز دقیق رفتم توسایتشون ودرست بررسی کردم دیدم چه قدر چیزای خوبی داره وبه راحتی توی خونه نشستی وسفارش میدی برات بیارن دم خونه دیدم ایده خوبیه که به شما دوستای گلم هم اطلاع بدم گفتم اینجا آدرسشا برای شمادوستای گلم بذارم تا شماهم ازش اگه دوست داشتین استفاده کنید برای اینکه وارد سایتشون بشین تشریف بیارین وبلاگمون امیدوارم خوشتون بیاد ازشو کلی احساس راحتی وآرامش بهتون هدیه کنه
ارام
پاسخ
ممنونم
فرشته
19 اسفند 92 12:18
عزیزممممممممممممممممیــــــــــــــــــــــــی
ارام
پاسخ
mahtab
19 اسفند 92 15:08
یعنی باید باور کنم حضورتون در بخش پرسش و پاسخ و وبلاگهای دوستان اما نبودنتون در کنار ما اتفاقیه و نشونه ای نیست از هیچ جیزی؟!
ارام
پاسخ
چرا اتفاقا نشانه تنبلی و کسالت من دراین روزهای نزدیک به بهار است
الهام بانو
20 اسفند 92 8:31
فتبارك الله احسن الخالقين خداوند ميوه زندگيتان را در پناه خودش حفظ بدارد پست بسيار آموزنده اي بود
ارام
پاسخ
همچنين سه تا شكوفه ناز شما رو
مهدیه
20 اسفند 92 9:25
منم دقیقا مثل شما فکر میکنم. ولی فکر می کنم گاهی گفتن راست کافیه. نه اینکه همه ی راست رو به بچه بگیم و توجیه کنیم که نمی خوایم سرش کلاه بره! این مادره که ترجیح می ده چه اندازه از حقیقت رو بچه اش بدونه! چندی پیش قرار بود من و جاریم بریم خرید لباس برای بچه هامون و بچه ها رو بزاریم پیش مادر شوهرم. بچه ی جاریم گفت کجا میرین؟ من گفتم می ریم لباس بخریم زودی میایم. شما اینجا باش و از دختر عموت مراقبت کن... این جاری جان ما گفت: داریم می ریم همون مغازه ی اسباب بازی فروشی و لباس فروشی که هفته ی پیش رفتیم. شما اینجا بمون و ... من تعجب کردم گفتم مگه اونجا اسباب بازی هم دارن؟ گفت واااا مگه نمی دونی؟ طبقه ی بالاش اسباب بازی فروشیه دیگه!!!!!!!!! جالبه که من اصلا نمی دونستم! خلاصه اینکه دخترش به گریه افتاد و لج کرد که همراهمون بیاد اسباب بازی بخره و آخرش هم رفتنمون کنسل شد!! بهش گفتم چرا بهش این جور گفتی؟ گفت آخه باید راستش رو به بچه می گفتم. گفتم حالا اینکه من گفتم داریم میریم لباس بخریم هم دروغ نبود؟!!!!!! البته قصد جسارت ندارم آرام جون. فقط خواستم این هم اینجا باشه که مامانا بدونن نباید از اون ور بوم بیفتن!
ارام
پاسخ
بله خوبه كه هميشه قائل به حد وسط باشيم نه افراط نه تفريط فقط اعتدال
مهدیه
20 اسفند 92 9:29
درباره ی کلید و ماجراهاش، بعضی ها خیلی کم ظرفیتن که همه چیز بهشون بر می خوره... مثلا تو جنجال 5 سال پیش هم هرکس سبز می پوشید تا مدتها بهش ایراد می گرفت که حتما از طرفداران فتنه هستن. . همسر ما هم از سادات هستن و کلی با این مسئله مشکل پیدا کرده بودن...
ارام
پاسخ
يعني به لباس سادات هم گير مي دادن؟؟
✿ ❀ ❁ آقا بـــღــــــــــــــــداد و مامان ✿ ❀ ❁
20 اسفند 92 12:02
ما یادمون بود عنوان پستت چنانچه بود و حال شده چنانکه.... ولی تنبلیم میومد بهت تذکر بدم چون همیشه یه جوابی داری برا انتقادات چن شب همینطور بخودم فشار میوردم تا با چنانچه خودمو قانع کنم( چقد بیکارم من) وای فایده ای نداشت خوشحالم که درستش کردی ماشالا که فراموشمونم کردیو اگه بهدادو ببینی نباید دیگه بشناسیش بوس برای محمدباقر و مامان گلش
ارام
پاسخ
افرین به شماما از شما انتظاری کمتر ازین نداریم خانوم شاعره محترم وااااااااا چرا؟مگه من چی جوابی برات نوشتم که همچین برداشتی کردی؟اگه انتقاد سازنده و بجا باشه ما کلی هم استقبال میکنیم و هیچ جوابی نداریموال لااااا الاااااااااااااهی چقدر رو خودت فشار اوردی خب یه کلمه حرف میزدی!! نه بابااااااااااا فراموشی کجا بود؟حس نوشتنم تقریبا خشکیده
زهرا مامان ارتا
20 اسفند 92 13:21
ارام جون اپ نمیکنی دلمون برات تنگ شده
ارام
پاسخ
قربونت برم...انشاءالله به زودی
مهدیه
20 اسفند 92 13:56
آره... برادرشوهرم مداح هستن و شال سبز موقع مداحی می اندازن. به همون شال گیر داده بودن. بنده خدا تا یکی دوسال دردسر داشت ...
ارام
پاسخ
جل الخالق
مامان گلها
20 اسفند 92 19:59
کاملا" شما درست میگین. نرگس بعضی وقتا بهانه گیری میکنه مخصوصا" چند وقتی که نسترن هم به دنیا اومده. بعضی وقتا اصلا" حرف گوش نمیکنه. خدا خودش کمک کنه درست تربیت بشن بچه هامون وااا چه چیزا درمیارن. آخه برنامه کودک که جای این بحثا نیست.اتفاقا" خیلی نمایش قشنگی بود برای بیان این حدیث زیبا
ارام
پاسخ
قربانت الااااااااااااااهی یعنی حسودیش میشه؟؟اصلا بهش نمیاد همون بعضی وقتها هم حرف گوش نکنه چی بگم وال لا
یار شیخ عبدالزهرا(یارطلبگی و هزارویک...)
20 اسفند 92 20:54
سلام علیکم خانوم جان انشاالله خدا حافظ شما و علامه کوچکتان باشد.. احسنت به این فرزند تربیت کردن شما.. کیفیتتان عالیست کمیت هم دست خداست دیگه
ارام
پاسخ
علیکم و رحمه الله مچکرم...انشاءالله
سمیرا
21 اسفند 92 7:18
خصوصی
ارام
پاسخ
ممنونم
مامان یاسمن و محمد پارسا
21 اسفند 92 8:58
سلام فدای نازی پسر که ماشالاه اینقده فهمیدست منم قضیه عمو پورنگ و نمی دونستم
ارام
پاسخ
سلام قربونت برم
فهیمه
21 اسفند 92 17:13
چرا نیومدی بگی آپ کردی هان منم با دروغ گفتن به نی نی و خردسال و کودک و نوجوان و جوان و میانسال و پیر کلا مخالفم ...