آقا محمدباقرآقا محمدباقر، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 27 روز سن داره
مهنا خانوممهنا خانوم، تا این لحظه: 8 سال و 3 ماه و 10 روز سن داره

طرِه ي مشك ساي تو(علامه كوچولو و خواهرش)

محمد باقر يعني:

1392/9/5 11:10
نویسنده : ارام
737 بازدید
اشتراک گذاری

سلام

اين چند روز به دلايلي ؛رفته بودم توو حس پژوهش و تحقيق!اونم درمورد اسامي و معانيشون اعم از دختر و پسر!به اسم محمد باقر كه رسيدم نوشته بود:

 

هركس نام فرزندش را «باقر» بنهد و قصد او تبرك و توسل به فضائل و علوم باطني اهل بيت عليهم السلام باشد خداوند متعال دريچه علوم غيبي را به روي او ميگشايد و از هوش و زيركي وافري بهره مند خواهد شد و از مرض نفاق و ريا و شرك خفي در امان خواهد بود و قلب او گنجينه احاديث و روايات اهل بيت عليهم السلام در بزرگ سالي ميشود و هرگز دچار كهولت سن و پيري حافظه نخواهد شد

 

اسم باقر كسي به فرزندش           بنهد روز و شب دهد پندش

علم و تقوا بر او شود حاصل          ميكند در جوار حق منزل

                مي چشدجانش از لب باقر             چشمه ها بس بجوشدش وافر

 
 
***راستي يه اسم جديد هم كشف كردم اونم با فراواني 594 
يه لحظه دلم خواست!خیال باطل
اگه خدا يه روزي توفيق بده و بهم افتخار مادري يه گل پسر ديگه رو هم بده 
(البته دلم براي رحمتش هم (دختر)ضعف ميره) اسمش رو ميذاريم:محمد فاطر...
آقايي هم شديدا استقبال نمود...
فاطر بر وزن باقر از اسماء الهي و مانند باقر(شكافنده علوم) به معناي شكافنده نيستي و خالق
******

حالا كو تا اون روز ولي خيلي دلم ميخواد نظر شما رو هم بدونمچشمک
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (34)

اشنا
5 آذر 92 11:15
سلام به نظرم هم وزنی و هم معنایی باقر و فاطر خیلی نکته جالب و ظریفیه. اما دو تا چیز. یکی اینکه من خودم حس خاصی نسبت به این اسم خدا دارم. یعنی حس میکنم فقط شایسته خودشه. اين البته نظر منه و سندیتی شاید نداشته باشه. صابر و طاهر رو پیشنهاد کردم. محمد صابر و محمد طاهر.
ارام
پاسخ
سلام يقينا در مورد حس خاصتون به وقتش تحقيق ميكنم و اگه لازم باشه استفتاء صابر و طاهر هم خوبه!اما تنها من نيستم كه!همسرم هم توو خاص بودن اسم ظرايف ويژه اي رو دنبال ميكنه!اتفاقا صابر كه به ذهنم نرسيد اما طاهر رو قبلا پيشنهاد داده بودم نپذيرفت
مرضيه (مامان محمدمهدي)
5 آذر 92 12:00
نه مثل اينكه حسابي وسوسه شدي اون از كامنتت ، اين هم از اين پستت ولي انصافا اسم قشنگيه و به اسم محمد باقر جان هم خيلي مياد ولي من دلم مي خواد اگه يه روزي خواستم دوباره مادر شم ني نيم يه دختر باشه همسر من عاشق اسم محمد طاهر ، براي محمد مهدي هم خيلي اصرار به اين اسم داشت ميتوني به اين اسم هم براي پسر سومت فكر كني محمد باقر، محمد فاطر، محمد طاهر خيلي به هم ميان ، مگه نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ارام
پاسخ
منم دختر خيلي دوست دارم نظرت چيه من به ازاء تمامي اسامي بر وزن فاعل يه پسر بيارم
مهتاب
5 آذر 92 12:25
خیلی خیلی قشنگه
ارام
پاسخ
قربان تصديقت
مامانِ عسل
5 آذر 92 12:31
منم دلم میخواد همیشه به این فکر میکنم اگه خدا یه روزی بهم پسر داد اسمش چی باشه؟؟؟ اتفاقاً از اسم گل پسر شما هم خیلی خوشم میومد اما از این محمد فاطر بیشتر دلمان ضعف رفت اسم دخترم هم عسل شد بنا به دلایلی که بیشتر چون پدربزگش دوست داشت. هر چند نظر خودمون هم بود ولی با توجه به استقبال ایشون قطعیش کردیم
ارام
پاسخ
اوهومخب پس پيشاپيش بهتون تبريك ميگميعني يه محمد فاطر ديگه هم خواهيم داشت انشاءالله عسل واقعا اسم قشنگيه و صد البته دخترت ماشاءالله خيلي نازه!خدا حفظش كنه
🌙مامانِ چشمه بهشتى
5 آذر 92 12:31
اِ.... چقدر جالب اين توضيحى كه درباره اسم باقر گفتيد حديث بود ..؟؟ من درباره اسم محمد تقى هم يه چيزى توى همين مايه ها شنيدم يه دفعه توى تلويزيون داشت مى گفت محمد فاطر .... تاحالا نشنيده بودم فاطر رو كسى اسم بذاره ولى قشنگه .... به محمد باقرم مياد ....
ارام
پاسخ
حديث بودنش نمي دونم!توو سايت ثبت احوال توو توضيح اسم محمدباقر اومده بود! آره اتفاقا براي محمد تقي هم اين چنين توضيحاتي داشت! جالب اينكه اسم دختر فاطره هم داشت اينو واقعا من نشنيده بودم ممنونم
ننه علي
5 آذر 92 13:48
سلام مادر علامه كوچولو:مادر محمد باقر شكافنده علوم به به!دل منم غش وضعف رفت واسه يه كاكل زري ديگه كه اسمشو باقر بذارم شايد شد ذخيره آخرتمون ارادتمنديم بانو مهمان ما شويد
ارام
پاسخ
سلام بانوي عزيز! انشاءالله كه خدا طبق مصلحتش روزيتون كنه خدمت ميرسم
یک دوست ...
5 آذر 92 14:07
فضولی نباشه بنا به چه دلایلی؟؟!!!!!!!!!! نظر من هم محمدطاهر ولی یک پیشنهاد:می تونی سه قلو بیاری محمدصابر،محمدطاهر،محمدفاطر اِه نشد بعد این طور دختر نداری، اصلا ببین چهار تا بیار نه اینطوری هم نمیشه بعد میشن چهار پسر و یک دختر!! بعد دخترت خواهر نداره دو دختر و یک پسر، آره اینطوری بهتر شدبعد در جمع کل میشه دو دختر و دو پسر، که همشون خواهر و برادر دارند بچه هاشون هم خاله، عمه، دایی، عمو دارند. خیلی خوب شد، از این بهتر نمیشه.
ارام
پاسخ
سلام خانم سپاهی در جریان تحقیقات بلند بالای من هستنخیلی کنجکاوین از ایشون بپرسین جاااااااااااانمنو چی دیدین؟نکنه با مادر رستم اشتباه گرفتین ممنونم از پیشنهادتون اما محمد طاهر قبلا رد تایید خورده
🌙مامان چشمه بهشتى
5 آذر 92 15:27
نه...محمد فاطر قشنگتره خوشم اومد از صبح دارم بهش فكر مى كنم
ارام
پاسخ
وااای ممنونم از تاییدت...
مامان سها
5 آذر 92 22:51
زیباست.... ما که دومی انتخاب اسمش به عهده حاج آقامونه.... آخه قرار گذاشتیم اولی رو من انتخاب کنم دومی رو ایشون
ارام
پاسخ
قربانت خونه ما پيشنهاديه!من پيشنهاد ميدم حاج آقاتاييد يا رد ميكنند
گلاب
5 آذر 92 23:46
بنظر من اسم یکی دیگه از ائمه رو بذارین بیشتر می چسبه! از محمدباقر خیلی خوشم اومد واقعا آدم با شنیدن اسمش،ارادت گذارنده ی این نام رو میفهمه چون الان خیلی کم این نامو رو بچه ها میذارن،آدم باشنیدن این اسمها از ته دل دعا میکنه که اون فرد یه پیرو واقعی صاحب اسمش باشه. مثل محمدصادق، هادی و... محمدفاطر خیلی ثقیله تلفظش انگار!
ارام
پاسخ
اتفاقا محمد صادق- محمد هادي- محمد سجاد- محمد علي- محمد مجتبي و محمد حسين نيز مد نظرمون هست اما از محمد فاطر به خاطر شباهتهاي لفظي و معنويش با محمد باقر خيلي خوشم اومده...
مهدیه ( مادر دختری)
6 آذر 92 10:47
محمد فاطر... اسم قشنگیه! ایشالا هر دوش رو خدا بهتون میده! !
ارام
پاسخ
قربانت.... هردوش رو؟؟
امیر مهدی و عمی
6 آذر 92 12:45
سلام بر مدیریت محترم به به مبارک انشااله بسلامتی من هم تا حالا نشنیده بودم ولی اسم پر معنایی و در عین اینکه از اسماء خداوند اسم جدیدیه انشاله محمد باقر عزیز هم تا به الان از تمامی خصوصیات اسمش برخوردار باشه راستی شما کجایید؟ کم پیدا شدید
ارام
پاسخ
سلام بر عمه هاي نازنين اون وقت چي مباركه؟!!!انتخاب اسم؟ ديگه ما اينيم ديگه!!به دنبال نوادر روزگاريم قربونت برمبه نظرت ما كجاييم؟خب وقتي نيستين ما رو هم نميبينين ديگه
آسمونی*مامان حسین جان*
6 آذر 92 12:47
سلام خانومی..خیلی خوشکله.. ولی منم با نظر گلاب جان موافقم.. ایشالا خدا محمد باقر جان وحفظ کنه و کلی خواهر برادر بهش بده.. حیف شما نیست به دو سه تا اکتفا کنید؟؟؟؟ بفرماییدخصوصی..
ارام
پاسخ
سلام عزيزم...به به!رسيدن بخير!قربان نظرت جاااااااااااانم؟باور كنين من هنوز براي دوميش توو ترديد و شوكم !!1اون وقت سه تا كمه؟
مامان امیرمحمد
6 آذر 92 14:08
اسم قشنگیه،هم وزن هم هست ولی اگر دختر شد
ارام
پاسخ
پس شما هم موافقین؟! حالا به اونجا برسیمبعد اسم دختر هم لو می دیم
مامان گل پسرا
6 آذر 92 18:03
سلام اسم گل پسرت (محمد باقر) که خیلی قشنگه،البته محمد فاطر هم قشنگ و خاصه ولی من محمد باقر رو بیشتر می پسندم(راستش به نظرم فاطر بار معنایی خیلی زیادی داره و فقط در خور خود خداوند متعاله)....اما از این حرفها بگذریم خیییییلی خوشحالم که در رابطه با زیاد کردن جمعیت خانواده تون فکرتون مشغول شده،اما به قول دوستمون کسانی مثل شما باید به فکر بیشتر از اینا باشن،حیف شما نیس به دو سه تا اکتفا کنید
ارام
پاسخ
سلام من خودم که عاشق اسم محمدباقر و هر وقت صداش میکنم کلی لذت میبرمولی برای فاطر حتما از بزرگان میپرسم !اخه برام جالبه که توو ثبت احوال فاطره برای اسم دختر هم ثبت شده!! باور کنین اگه سنم کمتر بود خودمم دوست داشتم اما الان واقعا با این سن تربیتشون هم باید مدنظر باشه باید یه مادر در وهله اول نشاط شادابی و صد البته اعصاب و روحیه داشته باشه ما که دیگه پیر شدیم انشاءالله دوستان جوان همت کنند
🌙مامانِ چشمه بهشتى
6 آذر 92 18:21
هم اينترنت خونه قطعه هم سر كار ...؟؟!! عجيبه كه ...
ارام
پاسخ
همکارشون این طور گفتن! امیدوارم دلیل غیبتشون واقعا خیر و خوشی باشه
مامان گل پسرا
6 آذر 92 22:47
اِ وا،از این حرفا نزن خواهر،من و شما تازه اول جوونیمونه(یه ذره خودمونو تحویل بگیریم) خدا کمک می کنه.
ارام
پاسخ
دور از جون شما خواهر!منظورم شما نبود کهشما ماشاءالله جزء همون دوستان جوونین سادات هم که هستین 10 سال نسبت به همسالاتون جوونتر محسوب میشین حالا هم راضی به رضای حق...اما به لحاظ جسمی و قوای بدنی واقعا نمیکشم
مامان امیرمحمد
7 آذر 92 9:08
خصوصی عزیزم
ارام
پاسخ
مچكرم
مامان امیرمحمد
7 آذر 92 11:05
سلام مهربونم،وبلاگ قشنگتون جزء پربازدیدها شد
ارام
پاسخ
سلام خانووم جدا؟؟!!من که نمیبینم
سمیرا
7 آذر 92 14:56
چقدر قشنگ هم وزنن به نظر من قشنگه,به محمد باقرم خیلی میاد
ارام
پاسخ
جداً!!خیلی ممنونم
نردبان
7 آذر 92 15:35
این رو یه نیگا بنداز http://kouchakzadeh.blogfa.com/post-314.aspx
ارام
پاسخ
ممنونم!خوشحالم که برداشتی که کردم فقط منحصر به من نبوده
مامان امیرمحمد
7 آذر 92 21:08
جدا" دیدم، عجیبه، کاش عکسشو گرفته بودم
ارام
پاسخ
حالا گریه نکن دلم میگیره
فاطمه (مامان محمدسجاد)
7 آذر 92 23:29
انشاالله به زودی یه محمدفاطر گل نصیبتون بشه. آآآآآآممممین (منم اسمای خاص اینجوری رو دوست دارم ولی همسرم فقط اسامی ائمه رو می پسنده، منم باهاش مخالف نیستم)
ارام
پاسخ
دختر هم شد از خدامونه هااااااااااااااا من هم با همسرتون شدیدا موافقم...ولی خب یه زمانی علاقه خیلی زیادی به ادبیات فارسی و ادبیات عرب داشتم انتخاب این اسم فقط و فقط سر چشمه ش به این علاقه بر میگرده (هم وزن و هم معنا بودن)
اکرم
8 آذر 92 9:07
خدائیش خبریه؟ آخه تحقیق بدون علت مگه میشه؟ چه دلیلی بهتر و مهمتر از فرشته دوم؟ آقا مبارکه، حالا محمد فاطر یا هر اسم دیگه!!!
ارام
پاسخ
یعنی خوشم میاد به زور میخای دهن بچه مردم حرف بذاری و ازش حرف بکشی
مامان محمدمهدی
8 آذر 92 9:09
فکرشو بکن من الان چقدر هوس کردم یه پسر دیگه داشته باشم اسمشو بزارم محمدباقر ولی نه نه من سه تا بچه نمیخوام دومیش دختر باشه، دختر میخوام
ارام
پاسخ
انشاءالله که هر چی صلاحمونه مگه نه؟!!
مامان محمدمهدی
8 آذر 92 9:11
یادم رفت بگم محمدفاطر هم خیلی قشنگه و پرمعنی
ارام
پاسخ
مچکرم از تاییدت
مامان نرگس
8 آذر 92 10:33
سلام به نظر من که خیلی قشنگن از حسن سلیقتون خوشم اومده. آفرین که اینقدر با دقت اسم انتخاب میکنید ما که هنوز تو اسم نی نی مون موندیم . من بیشتر اسم مذهبی میگم شوهرم هم دوست دارن ولی میگن نسترن به نرگس میاد بذاریم نسترن. اونم قشنگه ولی باز هم دلم میخواد اسم با معنا و مفهوم وسیع تر بذاریم. میتونید کمکمون کنید و نظر بدین؟ فعلا" هم همون نسترن میگیم ولی دلم میخواد عوضش کنم
ارام
پاسخ
سلام قربانت خب نرگس هم فارسی نرجس نام مادر امام زمانهبه این دید یه اسم مذهبی محسوب میشه و البته نسترن هم قشنگه هااا باشه فقط صرف نظر دادن خدمت میرسم وگرنه انتخاب اسم حق مسلم شماست
مامان امیرمحمد
8 آذر 92 12:53
ا ز قدیم میگن تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها، حتما یه چیزی هست که اسم انتخاب می کنید
ارام
پاسخ
عجبااااااااااااا
آسمان
8 آذر 92 13:34
خدا روزیتون کنه ایشالا راستی یه سوال اطرافیان اسم محمدباقر جان رو کامل میگن یا فقط محمد یا فقط باقر؟ من دوست ندارم یکیشو بگن ولی میگن
ارام
پاسخ
انشاءالله نه خوشبختانه همه بدون استثناء محمد باقر صداش میکنن!یه اخلاق خوبی که فامیل و آشنایان دارن اینه که اسامی ترکیبی رو کامل میگن مثلا اسم خواهر زاده م محمد حسامه اسم پسر عمه محمد باقر؛محمد مهدیه ولی همه رو کامل میگن خودتون حتما مقید باشین توو جمع کامل بگین بقیه کم کم دستشون میاد
زری مامان مهدیار و صدرا
9 آذر 92 14:47
بسی غبطه خوردم به مادر نازنینی که اسم گل پسرش رو محمدباقر گذاشته ایشالا که علامه ی کوچولوت در بزرگسالیش هم عالم و فرزانه باشه و صفات نیکی که گفتی رو دارا باشه محمدفاطر خیلیییییییییییی خوشگله خیلی دوستش دارم
ارام
پاسخ
قربونت برم عزیزم ممنونم بابت تاییدت
زری مامان مهدیار و صدرا
9 آذر 92 14:51
خصوصی دوست جونم
ارام
پاسخ
ممنونم عزیزم ولی هردو تا هم خصوصی بود؟!!!
مامان ابوالفضل
9 آذر 92 15:09
سلام به نظر من زود دست بجنبون محمدفاطر و بیار به دنیا که محمدباقر جونی یه داداش ناز مثل خودش میخواد بدو بدو ...
ارام
پاسخ
سلام عزیزم ای به چشم
mahtab
10 آذر 92 13:35
آرام جان به نظر من که دیگه باید بریم تو کار دختر دار شدن اما به هرحال باید اسم ذخیره داشته باشیم محمد فاطر هم اسم زیباییه اما یه کم ثقیله حالا اسم دخترونه چی پیدا کردی؟ به ما هم بگو، به کسی نمیگیم
ارام
پاسخ
ذخيره اسم فكر خوبيه...ولي توو فكر يه جنس خاص رفتن نهمن به هرچي خدا بده راضي ام دختر باشه ميذارم مشكات
مامان مهراد
16 آذر 92 12:19
خیلی جالب هست و هم وزن شما هم که اهل شعر و قافیه هستی . می بینم که عمه خانم اومده فکرهای جدید هم می کنید
ارام
پاسخ
يه فكرهايي داشتم اما ديگه ندارم