آقا محمدباقرآقا محمدباقر، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 23 روز سن داره
مهنا خانوممهنا خانوم، تا این لحظه: 8 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره

طرِه ي مشك ساي تو(علامه كوچولو و خواهرش)

ساغت واقعي!!!

1393/9/1 12:22
نویسنده : ارام
1,533 بازدید
اشتراک گذاری

سلام

پسرك ده روز پيش موفق شد دعاي فرج را حفظ كند....

في هذه الساعه را في هذه الساغه تلفظ ميكند....

فكر ميكردم فقط در متن دعا با تلفظ اين كلمه مشكل دارد اما يك روز بعد از مهد وقتي از او پرسيدم در قبال حفظ كامل دعاي فرج چه جايزه اي دوست داري؟

با خوشحالي گفت:يه ساغت واقعي

وقتي قول دادم برايش يه ساعت واقعي بخرم نه از نوع رد گاز و نقاشي با خودكار روي دستشخندونک در كمتر از سه روز موفق شد دعا را كامل حفظ كند

در پايان روز سوم به همراه آقاجونش به بازار رفتند و ساعت خريدند ان هم از نوع واقعيش*

-------------------------

گويا دست يكي از بچه هاي مهد ديده بود و مدام ميگفت ساغتم بايد مرد عنكبوتي داشته باشه!!!!گفتم ساعت ميخرم به شرط اينكه مرد عنكبوتي و بن تن نداشته باشه 

او قبول كرد

غافل از آنكه پسرك باهوش دست روي باب اسفنجي گذاشته بود و همسري كه قصد داشت براي محمد حسام هم يكي بخرد به دليل تك بودن ساعت باب اسفنجي ،ديگري را انگري برد خريده بود.

در منزل غوغايي به پا بود پسرها براي تصاحب باب اسفنجي با هم مرافعه جانانه اي داشتند .اخر الامر محمدباقر با سخاوت تمام ساعتش را بخشيد

در اندك زماني كمتر از دوساعت هر دو پسرك ساعتهايشان را فراموش كردند و الان مدتي است در كمد خاك ميخورند

ما كه به قولمان عمل كرديم بگذار ساعتها هم خاك بخورند.اما طنين دعاي فرج پسرك روزبه روز شيواتر ميشود

و چه خوب روزي است روزي كه از دعا براي امام عصرمان غفلت نشود في هذه الساغه و في كل الساغه

-------------------------

صداي پسرك به زودي اپلود خواهد شد

 

**امروز متوجه شدم یکی از دوستان عزیز نی نی وبلاگی مجددا باردار شده و سه قلو بارداره اینقدر هیجان دارم که حد نداره

ایشاءالله به سلامتی فارغ بشه و سه تاشون در کمال صحت و سلامت به دنیا بیان و خدا چهارتا فرشته ش رو براش حفظ کنه

بهتون نمیگم کیه دلتون بسوزهچشمک

 

پسندها (13)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (35)

مریم مامان آیدین
1 آذر 93 13:46
الهی قربون دعای فرج خوندنش....یعنی دیگه ساغه هم نمیگه؟ چطوری بهش حفظ سوره یاد میدی آرام جون؟؟آیدین شعرو هم با بازی یاد میگیره و اگه کلماتش سخت باشه بیخیالش میشه چه برسه قرآن که هیچیشو نمیفهمه....یه لا اله الا الله خواستم یادش بدم بعد چندین بار تکرار حالا فقط من میگم لا اله اون هم به جای تکرار کلمه من میگه الا الله البته قبلا هم گفتم حرف زدن محمد باقر جونم خیلی پیشرفته تره
ارام
پاسخ
سلام مريم جون خدا نكنه...نه بابا هنوز هم ميگه ساغه.اول يه خرده كلنجار رفتم بهش ياد بدم اما گفتم به مرور ياد ميگيرهسعي كردم اذيتش نكنم جالب اينه كه كلماتي مثل تمتعه و تسكنه رو خوب تلفظ ميكنه اما به ساعت ميگه ساغت.... تلاوت قران با صداي بلند در دوران بارداري،گوش كردن به تلاوت سوره يس و دعاي عهد اقاي فرهمند در دوران بارداري و بعد تولدش و تكرار و تكرار و تكرار البته مواقعي كه واقعا حال و حوصله داشت و داره از جمله كارهايي بود كه واقعا روي محمدباقر تاثير داشت مثلا همين ديشب داشت با لگوهاش بازي ميكرد بهش گفت بيا با هم،هم بازي كنيم هم دعا بخونيم ميخواستم ببينم حال داره يا نه تا گفتم اللهم سريع گفت كن لوليك الفرج ...ديدم استقبال كرد بقيه ش رو با هم خونديم وقتهايي كه نخواد راحت ميگه نه!الان نميخونم منم بهش اصرار نميكنم اتفاقا محمدباقر هم از همين جا شروع كرد يعني ذكر صلوات رو يك كلمه من بهش ميگفتم يك كلمه خودش تا اينكه كاملا حفظ شد بعد رفتم سراغ سوره توحيد و بعد حمد الان هم كه هم كوثر رو حفظ كرده و هم دعاي فرج رو. قابليت بچه ها با هم متفاوته و اصلا قابل مقايسه نيستند اما اگر براشون وقت بذاريم حتما جواب ميده محمدباقر اگه يه مامان با حوصله و تمام وقت داشت مثل شما مطمئنم الان خيلي خيلي جلوتر ازين بود
mahtab
1 آذر 93 15:56
سلام مرحبا به پسر باهوش و پرتلاشمون که تونسته دعاي فرج رو حفظ کنه ان شاالله به دعاش امام زمانمون بيان و احسنت به.مامان خوب و مهربونش که بهش ياد داده ساغتش مبارک همينن ديگه...دعوا ميکنن و سريع فراموش ميکنن...و وسايلشون زود براشون عادي ميشه
ارام
پاسخ
سلام خانووم قربون محبتت...شما لطف داري واقعا من گاهي توو رفتارهاي بچه ها ميمونم همچين با هم دعوا ميكنند و گاها هم رو ميزنن كه من ميگم ديگه تا عمر دارن طرف هم نميرن اما دو دقيقه نشده دوباره با هم رفيق فابريك ميشن..... هر زمان كه يكي از وسايلش براش عادي ميشه سريع پنهانش ميكنم بعد مدتي كه كاملا فراموشش كرد دوباره بهش ميدم انگار بيشتر بهش مزه ميده
مامان سوده
1 آذر 93 16:19
ماشاالله به پسر گل نازم...انشاالله در پناه اقا امام زمان باشی..امیر مهدی ما تازه موفق به حفظ سوره توحید شد
ارام
پاسخ
ممنونم.... خيلي هم خوبه...خدا حفظش كنه براتون
مامان سوده
2 آذر 93 3:37
عزیزممممممممممم انشاالله به سلامتیانشاالله خدا براشون حفظشون کنه......
ارام
پاسخ
ايشاءالله
مامان سوده
2 آذر 93 3:38
سلام ارام خانم امدین مطالبو خوندین نوش جونتون!!!یک نظر هم میذاشتین بد نبودها!!!این روزها به کلبه فقیر فقرا کم سر میزنینتاب و تحمل ما تموم میشه ها!!!
ارام
پاسخ
سلام سوده جان باور كن من رمز رو گرفتم باز هم كردم اما نتونستم بخونم و موند....
مامان سوده
2 آذر 93 3:39
فقططططططططططططط برای محمد باقر!!!
ارام
پاسخ
خوش به حال محمدباقر راستي سوده جان دعا كن انگار طرف از حمار شيطون اومده پايين و قراره امانتمونو پس بده....
مامان و باباي امير
2 آذر 93 8:02
سلام عزیز التماس دعا از شما و پسرک گلمان خوش بحال محمد باقر با مامان خوبی مثل شما درضمن درمورد اون خبر سه قلوها من که دلم سوخت حالا بقیه رو نمیدونم و فکر میکنم باید اون مامان سه قلوها رو زیارت کنم ببینم چه شکلی میشه مامان سه قلوها
ارام
پاسخ
سلام قربانت الااااااااااهي ايشاءالله ميگم به زودي از وبش رونمايي كنه
مامان
2 آذر 93 10:50
سلام. خدا فرشته نازتونو حفظ کنه. .. اما من میدونم اون کیه
ارام
پاسخ
سلام...همچنين فرشته كوچولوي شمارو خب البته كه دوستاش خبر دارن
رها
2 آذر 93 12:32
هزارماشاا... به محمدباقر جان باهوش و دوست داشتنیانشاا... روزی حافظ کل قرآن بشهو آفرین به این مامان باحوصله بچه ها اینقدر پاک هستن که هرچقدر با هم دعوا کن زود فراموش می کنن و آشتی می کنند انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده است.واقعا گاهی اوقات باید ازشون درس گرفت ساعت جدید هم مبارکت باشه محمدباقر جان
ارام
پاسخ
انشاءالله به دعای شما که دلتون پاک. ... واقعا همینطور. ..چقدر حیف که ما هرچی بزرگ میشم وسعت دلمون کم و کمتر میشه
مامان سوده
2 آذر 93 16:10
سلام عزیزم خیلی خوشحال شدم به جون دو تاپسرام همیشه برای اون موضوع برات دعا میکنم انشااالله درست بشه گلم خبر خوش بدی بهم...رمزو دوباره خصوصی میذارم
ارام
پاسخ
سلام قربون محبتت خیلی خیلی ممنونم بابت دعاهات
مامان سوده
2 آذر 93 16:15
من اصلا انگیزه اتو از بستن نظرات متوجه نمیشمپست بالا منظورمه
ارام
پاسخ
خب پستها که صرفا جهت اطلاعند نظر نمیخوان دیگه
مامان سوده
2 آذر 93 16:15
انشاالله حاجت روا باشی...ممنون از یاداوریت...این نظر پست بالا بود!!!
ارام
پاسخ
همچنین
مریم(مامان کیان)
2 آذر 93 18:51
سلام واقعا بهتون تبریک میگم برای داشتن محمد باقر عزیز من با کیان خیلی زیاد بازی میکردم ولی هیچوقت شعر و سوره یادش ندادم فقط در حد خوندن حمد همراه پدرش موقع نماز و چند تایی سوره کوچیک هم که تو مهد یاد گرفت و چون تکرار نشده الان به سختی میخونه
ارام
پاسخ
سلام مریم عزیزم ممنونم این لطف و محبت شمارو میرسونه به نکته ای خوبی اشاره کردین تکرار مهمترین عامل تثبیته حتی حافظان کل قرآن که افراد مطرح هستند با تکرار به این توفیق نائل شدند.وگرنه همه حفظیات فرارند و سریع از ذهن محو میشن من هر روز به هر بهانه ممکن سوره ها و شعرهای حفظی رو ازش میپرسم تا براش تکرار شه ماشاءالله کیان هوش و ذهن فوق العاده آماده ای داره مطمئنا با مدیریت هوشمندانه ای که دارین راحت میتونین بهش برنامه بدین
مریم(مامان کیان)
2 آذر 93 18:53
یه بار که وبتون و باز کردم کیان کلی از این صدایی که توی وبتون چخش میشه خوشش اومد و هر چقدر تو نت دنبالش گشتم تا دانلود کنم پیداش نکردم چند تا شبیهش و آنلاین گوش داد و گفت من فقط همون و میخوام یه لطفی میکنید لنک دانلودش و برام بزارین
ارام
پاسخ
مریم جون با گوشی کد برای من باز نمیشه هر وقت پای سیستم نشستم چشم حتما براتون میذارمش
مامان و باباي امير
3 آذر 93 8:08
سلام ارام جان چقدر ازت ممنونم بابت اطلاعات روز اول ماه صفر اتفاقا ازدیشب فکرم مشغول بود من صبح صدقه رو جدا کردم و تصمیم داشتم دورکعت رو هم بخونم ولی دعاهاشو نمیدونستم اتفاقا من راجب دعاها یه سوالی تو پرسش و پاسخ مطرح کرده بودم که مدیر تایید نکرد و رونمایی نشد از مدیریت سوال هم کردم که نتیجه ای نداشت به هر حال واقعا ممنونم بابت اطلاعاتت و التماس دارم واقعا محتاج دعا هستم و امیدوارم که از من هم تو دعاهات یادی کنی راستی قسمت بالا نتونستم کامنت بزارم براهمین اینجا برات نوشتم محمد باقر جون رو ببوس و التماس دعا
ارام
پاسخ
سلام عزیزم خواهش میکنم همین که میبینم اینطور پستها حداقل به درد یه نفر میخوره خوشحال میشم التماس دعا
مامان محمدمهدی
3 آذر 93 8:13
دم گل پسر مسیحایی باز توقعش کم بوده ساعت خواسته فقط، من جاش بودم یه چیز گنده تر میخواستم کنجکاو شدم اساسی و فقط ذهنم به یکی رفت که مشترکیم در دوستی با هم وگرنه دوستان نی نی وبلاگی شما زیادن و برای من ناشناخته
ارام
پاسخ
قربانت من خودم هم گاهی به کم توقعی این بچه غبطه میخورم..... آره شما نمیشناسینش
مامان هدیه
3 آذر 93 10:08
سلام آرام خانم خوب هستین ؟ حال کوچولوت چطوره خوبه انشالله چقدر نازه خدا براتون نگهش داره و انشالله در آینده باعث سرافزاری و سربلندیتون باشه
ارام
پاسخ
سلام خانوم کجایین؟ نیستین.... ممنونم
ننه علي
4 آذر 93 0:37
سلام. خدا این منتظر کوچولو رو به وصال حضرت حجت برسونه
ارام
پاسخ
سلام الهي امــــــــــــــــــــــــــــــــين...
مامان راحله
4 آذر 93 14:03
آفرین به پسر باهوش که دعای فرج رو یاد گرفته خدا براتون حفظش کنه
ارام
پاسخ
مامان جونی
4 آذر 93 14:14
ماشالله هزار الله اکبر از همچین مامانی این چنین پسر گلی اصلا بعید نیست خدا حفظش کنه وحافظ کل قرآن بشه انشاللهمشهد اومدین مارو بی خبر نزارین تو چله نشینیاتون مارو یادکن بانووو
ارام
پاسخ
فاطمه جان ممنونم از لطفت بانو اتفاقا قصد دارم ظرف يكي دو روز اينده يه سر بيام مشهد...قسمت بشه حتما شما هم ما رو از دعاي خيرتون فراموش نكنيد
مامان هدیه
4 آذر 93 16:49
من واقعیتش گذاشتم ازدواج کنم بعد بیام چون با رفتاراشون متوجه شدم خیلی خودمونی بگم تحویلم نمی گرفتن منم تصمیم گرفتم که از نی نی وبلاگ برم و وقتی ازدواج کردم با خبر عقدم بیام فقط همین
ارام
پاسخ
ايشاءالله به زودي زود
زری مامان
4 آذر 93 18:59
سلام خدا از جمیع بلاها حفظش کنه ایشالا این پسر بی نظیرتو بگو موقع دعا خوندنش منم دعا کنه
ارام
پاسخ
خدا همه بچه ها و مخصوصا گل پسرهاي شما رو هم حفظ كنه چشم حتما
زری مامان
4 آذر 93 19:00
ای جااااانم سه قلو خدا حفظشون کنه ایشالااااا
ارام
پاسخ
ايشاءالله
〰〰مامانِ چشمه بهشتى〰〰
5 آذر 93 0:01
سلام عليكم ... خوب شد همينجورى يه سر اومدم اينجا ! پس چرا برام نزده بود به روز رسانى كردين ؟؟؟!!! كوتاهى از من نبوداااا .... خدا حفظش كنه پسر عزززيزمو ... و همچنين مامانش رو
ارام
پاسخ
عليكم السلام و رحمه الله... به به ازين ورا ممنونم
مامان سوده
6 آذر 93 3:20
سلام ارام گلی خوبی عزیزم؟انشاالله خوش خبر باشی چی شد عزیزم؟یک خبر بهم بده همش تو فکرتم بخدا...انشاالله خیر باشه...راستی یک خبر خوبم من دارم پسرم قنوت رو هم یاد گرفت...مرسی از اینکه باهام دوستی ...مرسی از اینکه بهترین دوستم هستی و مرسی از اینکه یک راهنمای خوب هستی ...خیلی دوستت دارم .هزار سال زنده باشی انشاالله...راستی یک چیزی همش یادم میره بهت بگم یک پست گذاشته بودی اسم دوستهای سیدت رو گذاشته بودی من یک کم حسودیم شد منم مامانم سیدن!!!بالاخره یک نسبتی با سادات دارم!!!
ارام
پاسخ
سلام خانمي هنوز خبري نيست.... ميگه قراره از تهران بياد بارك الله به امير مهدي عزيزم...ايشاءالله قران همه وجودش رو پر كنه واي واي واي...حسادت نداريما...شما همين طوري هم عزيزين
الهام
6 آذر 93 16:54
سلام آرام جان فدای گل پسری با دعای فرج خوندنش اتفاقا منم دیروز متوجه شدم علیرضا خان تو مهد علاوه بر سورۀ کوثر و صلوات که تو خونه زیاد می خونه، دعای فرج و سورۀ قدر رو هم یاد گرفته و از دیروز مدام در حال تکراره و من هم در حال: حس خوبی به آدم میده اون نگاه و صدای معصومانه ببوس محمد باقر جان رو عزیزم
ارام
پاسخ
سلام عزيزم قربون محبت خودت و صفاي دل شازده شيرين سخنت خدا حفظش كنه براتون اوهوم عجيب حال ميده
مامان سوده
6 آذر 93 20:50
الهی بمیرم برات...
ارام
پاسخ
خدا نكنه...دوسال تحمل كرديم اين مدت هم روش
مامان ریحانه
8 آذر 93 17:28
خانومی یکی از خوشحالیای ما مسلمونا اینه که بچه هامون یه سوره ی کوچکی از قرآن یا دعایی چیزی حفظ کنند و ما چقدر خوشحال میشیم از این بابت عزیزم تبریک میگم که پسر گلتون تونسته دعای فرجو حفظ کنه خود آقا امام زمان نگهدارش باشه
ارام
پاسخ
ممنونم خانومي
مامان سوده
9 آذر 93 3:21
سلام ارام جان معلوم هست کجایی چرا جواب منو نمیدی؟؟؟؟محمد باقر جان از قول من یک کم مامانی رو اذیت کن پسر گلم(هر نوع شیطنتی خودت صلاح میدونی گلم!!!)
ارام
پاسخ
مامان امیررضا
9 آذر 93 11:15
سلام خوش به حال مامانی به خاطر داشتن چنین پسری و خوش به حال پسری به خاطر داشتن چنین مامانی آفرین به اقا که دعای فرج رو کامل یاد گرفته ولی مامانی من عاشق همین اشتباه های کوچیک بچه هام امیررضای منم تا الان سوره توحید رو هنوز به طور کامل نه ولی یاد گرفته دعای فرج هم من باید یه کلمش رو بگم تا اون بعدیش رو بگه منم دوران بارداری قران خوندم تا پسری وقتی دنیا اومد راحتر قران رو یاد بگیره به امید خدا فرزندی صالح بشه...البته امیررضا اذان هم یاد گرفته خدا به همه مامان و بابا ها کمک کنه تا بتونه فرزندی سالم و صالح بزرگ کنن
ارام
پاسخ
سلام ممنونم از لطفتون ماشاءالله به امير رضاي قند عسل خدا براتون حفظش كنه ايشاءالله
مامان سوده
9 آذر 93 18:02
ارامممممممممممممممم این بار جواب منو ندی محمد طاها رو برمیدارم میام پیشت بعد میزارمش پیشت برمیگردم خونه!!!بازم جواب ندی امیر مهدی رو هم میارم با محمد باقر یک اکیپ کامل بشن تا حسابیییییییییی لذت ببری!!!حالا خود دانیییی!!! چی شد؟؟؟تهدید بهم نمیاد؟؟؟خیلیییییییییییی هم جدی هستم...
ارام
پاسخ
خب سوالتو دوباره بپرس متوجه نشدم كه چي جواب بدم.....
مامان محمد مهدي (مرضيه)
10 آذر 93 11:25
سلام الهي به حق نفس هاي پاك محمدباقر عزيزم دعاش براي ظهور حضرت مستجاب بشه راستي شما نميگين ممكنه يه جماعتي چون من از كنجكاوي بميرن آرام جون خصوصي سلام بلند بگو امين خدا نكنه ....ايشاءالله بعه سلامتي به دنيا بيان بهتون معرفي ميكنم
مامان سوده
11 آذر 93 3:06
سلام ...در قسمت پرسش و پاسخ با سوالی که مطرح کردم نیاز به راهنمایی دارم...در صورت امکان راهنماییم کن ..ممنون
ارام
پاسخ
فهیمه مامانی
1 دی 93 9:06
ساغه ماشاالله
مامان سمیه
13 تیر 94 0:09
سلام.... منم به جمع شما پیوستم.....بپذیرید... خدا گل پسرتو برات نگه داره.... به وبلاگ دخملی منم بیا.... خوشحال میشم....فعلاً بای